Thursday, April 16, 2009

What shouLd i Do?

Tadi....My boss & all their fellowship frenz celebrate easther day..
Easter? According to my colleagues, easter tu reservation for Jesus after dia kena salib. Last Friday..Good Friday tu dia cakap, ari pnyaliban Jesus..kira after 3 days, Jesus kena salib, which is on sunday, diorg celebrate easter, kira kebangkitan semula Jesus..dat's explaination my colleagus yg kasi, siap dia tunjuk buku Perjanjian baru lagi..dia pas kat my frenz, aku jenguk je...tumpang baca, as before this..xsempat aku nak baca in detail, kepala aku rasa migrain semacam...huhu, mmg aku alergik sungguh nak baca buku yang spesis mcm2..mybe dat's a sign for me..alhamdulillah..aku istighfar byk2...padahnya, mmg sampai balik umah la kepala aku berat semacam..huhu..

tadi ada makan2...my boss mmg dah ckp awai2..suh ktorang stay sekejap after ofis hour..emm, klu ikutkan mmg aku nak lari je..tapi, pintu keluar satu je la pulak..klu lari, cam xrespect plak kat my boss tu, coz dia dah ajak ktorg dinner skali..siap kena tarik tangan lagi pi ambik mknn..huhu..then, after taking some food..aku blah cepat2...

bagi aku, semua benda brgantung pada niat..aku memang xde niat langsung nak celebrate sesama dgn diorg..nauzubillah. aku join pun atas sbb aku respect pada my boss..titik. As long as diorng xpernah ganggu my Islam life, aku ok je nak get along dgn diorang..stakat ni mmg my boss pun xpernah nak ckp pasal agama dgn aku..kerja is kerja, personal life tolak tepi k..hehe..

Apapun, the conclusion is always the same..ISLAM IS THE WAY OF LIFE..aku seperti biase mmg selalu observe apa2 yg brlaku kat ofice tu..

#Aku hidup dgn Islam..aku hidup kerana Islam..dan insyaallah, aku mati kerana Islam...dalam Islam..untuk Islam..Allah Bless.

No comments:

Blog Walking

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...