Monday, June 01, 2009

.........................................

"Shila..Ann call.."
"Shila..auditor.."
"Shila..Bank.."
"Shila..Ann again.."
"Shila...auditor again.."
"Shila...Bank again.."

Eiiii..rasa cam nak cabut je wayar phone tu..asalla time aku busy gile ni rmai plak yang interupt. kalau interupt sekadar nak tanya je ke..tak pe gak, ni interupt yang spesis bagi aku kerja ni memangla..dah tak cukup dengan tangan...dengan kaki aku sekali naik. Tiap kali phone masuk..dada aku dah bagi signal. Janganlah call tu untuk aku...

dan tiap kali, diorang sebut je nama aku...kaki aku dah mula buat signal hentak kaki. uwaaa...aku tak nak jawab phone dah..kalau takde staff lain kat situ..memang aku hujan dah..

"Shila...what u have finished..." Aku explain lebih kurang.
"Okay..good. Just continue..focus for the big one. the small-small, just leave it first. then, if finished everything, focus for fixed asset ok..."
"Okay..." Aku dah kelepek atas meja.

then...shila, phone..
"Shila...tommorow, you come little bit early ya..we finished everything before auditor come..."
"Okay..." Rasa cam nak ketuk-ketuk je kepala ni dengan gagang phone. Memangla aku ni...

"Ann..auditor call, ask about the trade debtor..."
"Okay..you just fax the details la.."

Then...Shila call, auditor...
"Ya..I fax already..."
"Okay..I check first..."
"Why the figure is difference..."
"No..its just one of the causes...others, also include the bad debts written off..."
"Okaylah..I check everything tomorrow..."

Eiii...banyak songeh plak auditor ni..aku dah bagi details tu kira ok la tu..ni plak dia suh buat schedule..banyak pula request dia. Awai2 dulu tak nak request, dah last2 minute, baru nak bagitau...urgent la. Memangla urgent, kalau benda tu nak esok, bagitau hari ni...Allah bagi aku 2 tangan je...

Esok..auditor nak datang untuk satu lagi company. Bulan lepas dah settle audit untuk company yang satu lagi...bulan depan plak untuk the last company....Tulah, kalau dah ada 3 company...time audit ni, sume benda jadi urgent. Betullah..accountant vs internal auditor vs external auditor...

#May Allah Bless me....Anything happen tommorow..just leave it up to Allah coz He knows everything...

No comments:

Blog Walking

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...