Wednesday, July 08, 2009

Sakit tu....KafaraH Dosa...

About 2 weeks aku xonline sesaja..xupdate blog..xusha fs..emel apatah lgi..sebab..MALAS..tp, kat ofis, surf internt gak tiap2 hari..tp xdelah, wat keja selain dr yg nmnya keje sprti yg didefinasikan oleh my lady boss..huhu..selalunya kat ofis, aku check compny punya bank je..sesambil buat int-banking transaction..sesambil usha gogle klu tetiba my boss mnta cri info..sesambil buka website mn2 gov punye jab..

sebab MALAS...penat kut...balik2 keje je trus merehatkan diri..
lagi...setakat ni, reason tu je yg paling utuh & kukuh...then, maybe my body xbape stabil kut + my emosi sekali...huhu..ni mmg kdg2 berada di luar alam sikit..

klu dah nmnya keje bhgn account & HR ni mmg xde lain, month end je aku kena kuarantin..que wajib yg aku kena jwb tiap ujung bln...."Shila, gaji dah settle?..Shila, bila gaji?..Shila, surat dh sign?...Shila...diorg dah pi bank?" Ayat tnya je mcm2 versi..tp, info yg diorg nak tau...sama je..

Dan satu lagi..tetiba plak..ulser mulut dtg menyerang..ni mmg spesis yg menyakitkn..dah la dia dtg bertemankan demam..ni mmg buat aku lgi xde mood..xde mood nak brcakap..xde mood nak makan...sume skali, cukup 1pakej...sbb nak cepat baik, sume petua aku hemtam...minum air? mmg aku try mengkerapkan diri untuk minum air..garam? mmg dah aku letak kat ulser tu..w/pun, bergenang air mata gak tahan sakit..makan mknan pedas & keras? yg pedas tu mmg aku xbolh makn, w/pun kekadang aku mkn je..makan pun, sume yg lembut2 je...nasi pun, ada 2 or 3 hari gak aku xmakan, sebab xlalu nak makan + sakit...ari2 pun, ak mkan nasi dgn sup je..tu pun, bape suap je, nasib baiklah, perut ni xmeragam sangat...huhu..berat badan pun turun lagi..selalunya, 2 or 3 hari lagi,baiklah..insyaallah..skang, aku xsanggup dh letak garam...pedih sesangat, aku letak bonjela je..ok sikit la...slalunya, klu aku kena, xdelah truk sngat..ni truk sikit, mgkin sbb dia berlaga dgn gigi..& xsedar kut, aku tergigit ulser tu..tu yg agak sakit tu..

#sakit tu...kafarah dosa...insyaallah. dat's means, Allah sayang kita...

No comments:

Blog Walking

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...