Saturday, February 13, 2010

A week on fever….

Today, mmg genap seminggu aku on off demam..huhu..sekejap ok, sekejap ko..tapi, nasib baik gak pakej demam kali ni xmasuk batuk skali. Klu batuk join skali, haru gak..badan aku je yg suhu dia naik sikit + selsema pakej + ulser kat lidah..mula-mula ingatkan sindrom gigi bongsu nak tumbuh, sbb rasa ala sakit je kat gigi. Pipi pun rasa cam bengkak, even my colleagues pun ckap macm tu..tapi, till today, xnampak plak gigi bongsu tu nak tumbuh..

Dalam seminggu tu juga aku trlebih tido..start hari Sabtu last week till today, lepas Maghrib je trus syahid. Nyenyak plak tu..dan2 tgh2 malam terjaga, malaikat kejut suh Solat Isyak…then, pas Isyak, aku sambung balik le tido..dinner mmg entah ke mana la..nasib baiklah, perut ni ala tak mengomel byk ngat..Ada dua hari je dalam seminggu tu yng aku xsyahid pas Maghrib, hari Selasa & Khamis…hehe..ni pun, dlam xlarat, pening2 pun, aku sanggup tahan..sbb, emm..Selasa tu ada date dgn Dean Winchester kul 10pm, 701 AXN, Hari Khamis, date dgn Kazuhiko Aikawa, 12.00am, 715 Animax..giler xgiler la aku boleh sekang mata w/pun still on fever yg xkebah2..

Sbnarnya, bila bangun pagi, dah rasa cam ok, tu yg gagah je pi keja, xminta mc pun..yelah, pi klinik pun liat, camne nak apply mc..tapi, bila suhu badan yang xbape nak stabil ni brsatu dgn suhu aircond kat ofis tu..emm, selamat la..mmg demam yg dah nak kebah, dan2 dia datang balik....nasib baiklah, ni tgh2 bulan, xdelah busy sgt..klu monh end, lonyaila aku… Tapi, alhamdulillah, so far aku ok je..org cakap, klu badan xsihat kena lawan, tu yg aku put 100% effort, lawan je demam tu..w/pun sesekali aku rebah je kat depan PC…atas sejadah, usah cakap le..lepas salam, kepala dah rebah ke tempat sujud..tu blum lagi aku brmandi air tiap kali ambik wudu’…basahkn muka & leher tiap kali pi tandas…bagi sejuk skit badan…

Orang ckap, sakit itu ujian Allah..tu tandanya, Allah sayangkan kita, Insyaallah. Moga, gugur dosa2 kecil kita bila Allah turunkan ujian…Ujian itu kafarah dosa.

* Happy CNY…Happy Holidays…:)

No comments:

Blog Walking

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...