Monday, March 15, 2010

Hari yang ceria…..

Ceria la sangat…haha…Last week, my parcel from Comics House already received. Giler sronok..tulah, ak order before CNY lagi, tp, sbb diorg whole week cuti, so dia start ship after CNY…pastu, trkandas kat Pej Pos serahan Bangsar la plak..tu yg last week, malam Isnin ari2 bru sampai. Tu pun, minta tlg my junior tlg ambikkan kat pej pos. Thanks ya zati. Nanti akak blanja ok…

Tapi, buku dia serius stok lama..huhu..yelah, yg aku pi order pun Part I Dear Boys a.k.a Juara Bola Keranjang…yg start published kat M’sia 1996..haha..old school giler. Klu iktkan time tu aku bru Year 5…xkenal lagi komik2 cmni. Dlu yg ak slalu baca pun Doraemon, Kawan..AAS..etc…artwork dia pun..emmm..sabar je la..ak try order pun volume 1-10 je dlu, klu servis dia ok, aku order lagi..so far oklah, w/pun giler lambat. xmcm JS, JS aku order ari Selasa, Khamis dh smpai…tip top punya servis, tpi pernah gak lambat skit..tu org pos punya hal..huhu…

So, spanjang mggu lpas aku marathon Dear Boys tu …nmpak improvement dri segi artwork dia, mkin lama mkin cantik lukisan dia…volume 1, Aikawa mcm bdk2…oklah, tp secomel skang la…Takumi Fujiwara plak xhandsome langsung….Mutsumi & Mai xbape nak comei..haha…mmg klakar tgk artwork dia…tapi, serius, aku dah addicted giler dgn Dear Boys ni…hari Rabu hari tu dah order yg Volume 11-23…kire, full version utk Part 1..sudahlah, rak kat rumah aku dh xmuat nak letak buku & komik…yg side atas, penuh dgn novel..yg bawah plak pnuh dgn komik..huhu..tu blum lagi nak kira rak bku kat rumah my parents..haih..bile ak fikir guna kelogikan akal yg waras…aku ni mmg dah giler. Xkisah pun berhabis duit beli novel & komik..tah bape dah aku habis duit agaknya. Mmgla tiap bln aku wat bajet…tpi, xsnggup nak kira full expenses yg aku dah spend utk novel & komik ni…haha..Tu belum kire full version of Detective Conan punye komik lagi..tapi, klu nak dikira dari kelogikan minat aku yg trlampau ni…hehe..xkisahlah.asalkan aku happy..kan2. lagipun, aku mmg dah sediakn 1portion of my salary utk komik & novel..tu yg xkisah je..my parents nak marah pun xboleh dah…diorg dah xkisah…

Tapi, serius…sepanjang ak jadi pmbaca komik & novel yg berjaya ni….2 benda tu yg blh releasekn my tension, lg2 jenis aku yg xbape nak reti brkongsi prob dgn org ni…komik & novel jelh yg boleh buatkan aku happy smula…penah je aku ada prob yg mmg mgharukan hidup skejap, alih2 aku lari ke tmn jaya, ingat nak release tension la konon kat tasik2…sudahnya, aku pi Popular kat Amcorp beli komik & novel..haha…

Ni mcm xsabar nak tggu volume 11-23 sampai…yelah, volume 10 part 1, Mizuho tgh lwn dgn Yokohama Gakuen…tgh klimaks ni..haih..tapi, sbnarnya dh tgk dah dia punye TV anime kat Animax 715, yg endingnya...Mizuho masuk final tpi kalah dgn Honmoko Higashi..tp versi komik dia panjang skit…

Yg lebih ceria…Datuk Lee Chong Wei dh menang Super Series All Englang yg ke 100…giler best. Tapi tulah, mlm tdi, ingat nak tgk live smpai habis..tapi cam takut plak nak tgk, bila dia dah ketinggalan mata masa awal 1st game..tu yang trus je msuk blik tido..lg plak mata aku cam xnak kasi can je…so, pg tadi msuk je ofis trus cari paper Star..jeng2..dh nmpak pic dia pgang trofi trus rasa cam nak menjerit je…yes! Finally…dia menang. Best2..hari yg ceria…

* Baru jap tdi pi check mail box…ye!!! My parcel from comics House dh sampai..klu ikut tarikh 12/03, means jumaat lepas la..tp, kena pi ambik kat Pej.Pos Serahan Bangsar..huhu….

No comments:

Blog Walking

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...