Thursday, April 07, 2011

Bila mata kiri berkedip…..

Orang cakap bila mata kanan berkedip, katanya ada orang jauh yang rindu kat kita. Dan bila mata kiri pula berkedip, tandanya kita akan mengalami kesedihan atau ada sesuatu yang buruk berlaku..emm.. the problem is, dalam seminggu dua ni, mata kiri aku ni asyik berkedip je..bila fikir, xdelah risau apa pun, mungkin stress je, sebab baru lepas marathon untuk month end, jadi agak banyak keje yang nak kena setel. Tambah plak, supplier dari HK ni bagi document tulisan dia, huh…sepatah haram aku tak faham, nasib baik juga, bos aku dah translate siap2 untuk aku, so aku copy paste je apa yang patut. Dah lah bagi info dalam word..terpaksa plak aku convert ke excel. Tu xpe lg, bolehlah di copy paste, klu yang dia scan…haila…terpaksalah aku pi type semula satu2..sabar je lah dgn diorang ni.

Ok berbalik pada cite di atas, aku try google pendapat2 umum pasal masalah ni,…haih banyak pula fatwanye. Tapi, dalam xrisau..sebenarnya, risaulah jugak…huhu…the first thing yang terlintas kat kepala otak ni, of course…my family..daripada aku serabut risaukan perkara yang tah apa-apa dalam otak ni, baik aku figure out everything.

So, aku try call my family…1st, my sister yang tengah bersenang lenang cuti semester kat rumah…sekali….voice mail, kali kedua…sama gak. Haih…then, try call rumah…dua kali gak, xde org yang pick up phone…(telefon umah xde voicemail…ngee). Then…aku try call hp my abah..sekali…voice mail juga..try sekali lagi………alhamdulillah, my bro yang pick up..

Rupanya, diorng sume pi travel ke umah kakak aku kat jengka pusat…adoiyai…adik aku xangkat phone sebab xdengar katanya…dah diorang sume xde kat umah, memanglah xde sape yang angkat phone2…

Dan lagi, diorang ke sana sebab moyang kepada abang ipar aku dah kembali ke rahmatullah….innalillahi wainna ilaihiraji’un….al-fatihah…

Tapi, conclusionnya..aku rasa sume tu kebetulan je…aku lebih percaya kejadian yang aku alami tu sebab aku terlebih tension kebelakangan ni…dan mungkin juga sebab aku dah lama tak balik kampong.huhu…ni sume sebab owner rumah aku punya pasal…sabar je la dengan p.cik ni…

Ok, aku sekarang dah kembali normal…month end pun dah setel…Cuma nak kena marathon untuk audit je sebelum aku nak pi travel ke KK next month…chill!!! Tapi, kebarangkalian utk audit2 setel sebelum aku travel memanglah tipis, sbb kat sini ada 6 company yg aku kena cover sebelum auditor dtg audit, so, korang doa2kan lah bos aku approve aku punya leave yee…*peace*

2 comments:

Anonymous said...

When will you post again ? Been looking forward to this !

Hamiza Ridzwan said...

Tq sbb bg info sal mate kedip neh.. Belah kanan sy kedip ta benti2. Buat bnda yg sme gak mcm kamu.. Kol sume fam n seangkatan dgnnye Hehe.. So means someone jauh rindu la.. Lega.. Hehe . :)

Blog Walking

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...