Saturday, April 30, 2011

[Aku yang sakit hati…]

Sebenarnya, aku buat blog ni konon-konon nak buat cam diari la, tulis apa aku rasa nak tulis termasuklah part2 ngutuk dan ngumpat orang yang aku rasa tak puas hati..tapi, bila aku fikir2 guna logik akal kewarasan…emm, banyak benda yang aku rasa tak puas hati tak tertulis pun kat blog ni sbb…aku takut orang yang aku maksudkan tu baca blog aku..huhu..kan ke naya, mau gaduh seribu tahun…so, aku rasa better kut aku sorok je dalam hati…bila agak2 hati aku dah tak cukup space, aku buangla jauh2..dulu konon2 beli diari, ingat nak lah tulis kat diari tapi hampeh, memang aku teramatlah malas nak angkat pen. Dan lagi, aku takut gak klu tetiba ada org terbaca diari aku..haa..kan dah malu sebeban. Dulu pernahlah tercuba tulis diari, macam kelakar je bila aku baca balik..tapi oleh sbb isi kandungannya dah tak relevan, aku koyak..buang je jauh2..sbb aku nak tutup buku tu & buka buku baru…(haha..korg bolh agak tak kenapa aku tetiba terajin tulis diari…hehe). Tapi, klu korg terbaca part2 ngutuk & ngumpat dalam blog ni maknanya, tu confim 99% yang orang yang dimaksudkan tu tak baca pun blog aku…klu terbaca, emm…rezeki diorgla gamaknya.

Ohh..sebenarnya hati aku tengah mengalami kesakitan…minimum level je. Tak pe, jap lagi aku nak balik kampong, boleh gak aku buang sume virus2 tu kat Karak Highway…emm..brilliant idea. Dan sebenarnya, aku masih lagi tak sangka, rupa2nya dalam dunia ni ramai je manusia yang seperti enau….dan selalu tidak mggunakan logik akal untuk berfikir..susah kut nak fikir dengan rasional agaknya. Dan aku masih lagi…manusia yang ingin bersangka baik dengan sume org…baik sangat ke aku ni??? Emm..sesungguhnya, mmg susah nak jadi budak baik ni…sebab kepala otak aku ni selalu je fikir nak buat benda jahat….tapi, seperti biasa akal kewarasan aku selalu je bagi signal…dan akhirnya, sabar je la.

Ok..done. aku pun tak tahu aku mengarut apa kali ni..oh lupe, klu geng2 sabah baca entry ni, ni aku nak bagitau, cuti aku dah approved..so, bolehlah aku bersuka ria ngan korang sume sebelum aku di ‘belasah’ oleh auditor….chill!!!

**Selamat Hari Buruh pada sume pekerja2 seluruh M’sia…Happy Holidays

2 comments:

cik gha said...

yeye!!! jom kte hepi2 kt sabah...i ade cte nak kongsi ngn u tau...

ShiLa said...

waaa...best2.ni yg rsa xsabar ni..eh, date red riding hood on ke x ni?

Blog Walking

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...