Monday, December 19, 2011

Habis sudah voucher Jusco ku.....



Last Jusco Member card day 1st Dec yang lalu, aku & cik roomate telah bershopping dengan jayanya. Kira secara congaknya dalam RM1300++ la habis. (ooh, aku memang fail klu bab congak2 nie dan lagi total tu total untuk 2 org yee). ohh..ak bukan beli sebarangan ok, benda yang aku beli tu sangat2la penting..PETI AIS, Panasonic, lepas ditolak 5% discount, adalah dalam RM 1100++. emm..brand lain tak banyak yang ada discount, plus some more, klu beli brand Panasonic dia bagi lagi Jusco Voucher extra. Yang balance RM 200 tu yang tu baru dikira shopping, sempatlah grab sandal sepasang (itupun lepas kena bebel dgn mak suruh beli sandal baru...padahal mak tak tahu selain sandal crocodile yang dia tengok cam dah tak comei tu, aku ada sandal spare yang lain..hehe)..

Sandal, aku grab 'SOLE' punya, aku tak kira pun brand ape, asalkan selesa dan comel aku pakai. dan tahan lama, tak ada saiz 4, terpaksa ambil saiz 5, agak longgar tapi lepas diadjust, oklah. dan incident yang agak memalukan, aku tak tahu plak ada brand SOLE, aku ingatkan sandal yang aku nak tu dah SOLD out....haha..kena gelak jap dengan promoter tu. patutlah ejaan lain, aku try cover malu...then, aku grab iron board & blouse sehelai, yang balance, roomate aku punya portion sebabnya kami nak cukupkan untuk dapatkan voucher..hehee...

So totalnya, kami dapat RM 130 voucher dari total belian + RM 50 voucher sebab beli peti ais Panasonic. so, bahagi 2, kira aku & roomate dapat RM 90 sorang. So, oleh sebab aku punya barang2 peribadi dah out of stock dan fikir macam taknak bazirkan voucher yang kitaorang dapat + mengambil peluang masih lagi mood 'SALE' kat Jusco nun. so, kitaorang pun pergilah menyopingkan diri hari Sabtu lepas. Cadangnya nak beli rak kasut, sudahnya tak jumpa yang berkenan, ber'groceries' je la kami. total about RM 80++..emm, barangnya tak adalah banyak mana pun, tapi harganya...sabar je la kan.
my personal stok yang totalnya RM 80++

Tapi takpelah, ni stock pun untuk 1-3 bln depends pada kuantiti penggunaan..hehee...dan sempat grab rak kasut & hanging rak kat carefour yang tak best, sebab dahlah in renovation, kaunter bayaran punyalah sikit dan susun atur barang sangat bercelaru...huh

oleh sebab hari kami shopping tu weekend dan kami ni tak ada kereta, sangat meletihkan kerana terpaksa menunggu giliran yang amat panjang & lambat untuk cab. itu belum masuk cerita orang yang menyentot barisan..rasanya penat tunggu teksi lagi penat dari pusing Jusco & Carefour tu kut...huhu..kaki sangat sakit, rasa cam nak bersila je kat MidValley entrance tuee...
rak kasut yang convenience untuk di carry oleh kami yang tak ada transport
taraa...peti ais baru yg menghadiahkan voucher RM 160
Overall, aku puas hati, sebab...1stnya, gaji bulan lepas walaupun segedebuk mengalir laju, tapi aku nampak juga segedebuk peti ais dah selamat sampai kat rumah aku semalam., tak kisahlah walau aku kongsi 2 orang dgn cik roomate, plus rak kasut & hanging rak yang tersadai tepi pintu & all the groceries untuk bekalan masa depan yang aku beli dengan Jusco Voucher. Emm...cara shopping yang bijak and Im proud of myself...hehe...

** Next mission; kami terfikir-fikir untuk beli microwave pulak...tapi, tengoklah macam mana situasinya nanti...maklumlah gaji aku ni bukan banyak pun....dan bila berfikir secara tidak waras, aku agak sengal dengan orang yang gajinya berkali ganda daripada aku tapi tak pernah terfikir untuk beli apa-apa barang pun untuk rumah tue...nak je aku seal peti ais tue tak bagi diorang isi barang, tapi kalau aku buat macam tu, aku la yang sengal...ngeee....tpi, rak kasut tu memang kitaorg tak kasi can, letaklah, aku campak luar...(eh..berani ke aku buat???...gelak sensorang...) ~ its depend on level of selfishness...chill!!!!

Disclaimer; Entry atas ni aku tulis kat ofis tadi, barula ni nak pos. tetiba je bila aku turun bawah nak dinner, lorrr...sudah ada sandal asing kat rak kasut kami, perlu ke aku campak luar kasut tuee...haish, ni aku rasa nak suruh Aishah balik cepat, nak suruh dia susun sandal dia penuhkan rak tu bagi tak ada space...huhu

2 comments:

Mas Linda a.k.a Linda CumeY said...

hahaha...campak2,aku pon x shuker tgok ade kasut len.dah la penat aku tunggu teksi nk hangkut kotak rak kasut tu... :<

ShiLa said...

hehe...kang gaduh sribu thn kang...ishah balik kang kt suruh dia isi tpt kosng smpi penuh..hihi..~ mood; selfish..

Blog Walking

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...