Saturday, October 09, 2010

Saya sebuah jam….

Ni terasa cm nak wat karangan mcn sek rendah…hehe…but, honestly, jam tersebut msti bangga giler sbb bertuankan aku kan…well…‘he’ knows me better…

Alkisahnya, emm..cam xbest nk brcerita on behalf of jam..lagi best klu aku bercerita as the jam owner kan…ok, one morning, aku bersiap awal skit dri biasa sbb cadangnya nak singgah skejap kat pejabat pos. Nak hantar doc. for my dearest sis…sgala sijil2 yang berkaitan sbb ari2 aku tlg dia apply IPTS. Alhamdulillah, dia pun dh nak dftar next week, so, oleh kerana aku trlupa nak bwa balik kg masa balik kg ari2, so aku pos jelah. Ok, jenis aku klu bersiap nak pi keja waktu pg, mesti tgk jam dulu…then, psg radio..slalu pagi2 ni best dgr Hot FM AM krew…jam..ok, 8.45pg…smpat je lagi.lagipun, baju sume dh iron…

Ok, siap…tgk jam. Huh..9.15pg..haila, lama giler aku bersiap. Slalu cepat je…eh, rasa ak xdengar lg berita Hot FM kul 9pg…emm..pedulilah. Terkocoh2 aku capai hand bag & handset…Ergh…tgk jam handset…8.59pg…biar betull! Cepat aku capai jam tangan…3.15 haila…dh mati rupanya…huhu…jd yg tadi aku tgk,…adoiyaii…oh lupe, jam aku ni xde nombor..so, yg suku2 tu trslah tgk le..tgk pun skali imbas je…men agak2 je timingnya….huh, xjadi aku pkai, trus msukkan dlm beg…

Sepanjang journey aku nak pi pejabat pos & ofis…rasa cam xkena je…asyik2 belek tangan kiri aku…adoiyai…I miss ‘him’ lorr….xboleh jadi ni…

Cis…ingat nak nak pi tkar bateri jam kat kedai bwh ofis ni…xbuka la pulak….siyes I’m feel miserable giler….nasib baiklah, xlama lepas aku nek ofis, my colleagues kata kedai bwh dh buka…& secepat kilatnya aku turun dgn mmbwnya bersma…

Tiap saat & ketika aku tgk je owner kedai tu me‘repair’ aku punya jam…haila..sian dia, habis kena ketuk dgn machine apa tah…siap kena cungkil sgla…
“Ok..we have 2 type of battery here…China made RM 6.00 & Jepun made RM 9.50..”
“Emm..I choose the Jepun then…” Giler …kang tetiba rosak jam kesyangan aku ni..xpenah2 lgi aku tkr battery yg hg kurang dr RM 8.00. Setelah owner kedai tu brsusah pyh mngetatkan jam aku, ak pun blahlah dr kedai tu…dgn sepantasnya, aku pakai smula jam trsebut…I’m smiling.. ‘He’ is back..huh…lega. Tgk ‘dia’ bergerak…cam xleh nak berhenti senyum…~ eh, tp, sekejap jelah..pastu aku wat balik muka straight face selamba badak aku….hehe

Aku xtaulah korang..tp, aku mmg syang giler kat jam ni..dh 10 tahun aku pakai jam ni…ke mana sja aku pergi. Xpenah aku rasa aku tinggal…aku cuma xpakai jam klu kat rumah je…xkisahlah warna tali dia cm dh luntur…tapi, ‘he’is alwiz give me a highest top class service spanjang 10 thn ni…ni aku rasa cm nak angkat bakul sndiri je…but honestly, I love ‘him’ so much…actually is a substitute present from my dad.. why substitute? Cz the real one missing already…had been stolen…chesss…dat memorable story make me feel like crying..huh. naaa..the rest is history. Jam ni pun dh brsma aku 10 thn lamanye…giler lama…heh..tgklah sapa ownernye…ngeh3..

1 comment:

Unknown said...

jam brand apa tu?
10 tahun tu pakai..
tahan betulll............

Blog Walking

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...