Monday, October 24, 2011

Cik handphone masuk hospital..

A few weeks ago, en kamera admit hospital. Dan Alhamdulillah dah discharge dengan harga RM 180.00. Dan sekarang, my handpone plak mengalami masalah. Entah apalah yang tak betul. Tetiba je, tak boleh nak hantar message & baca receiving message. Buka je inbox, kosong je. Pastu tulis ‘message corrupted’. Haih..sabar jelah dengan Sony Ericson ni.

Dan tnya en google katanya, kena update software lah. Kena anta servis la..and so on lah. Sudahnya, aku try la hantar kat klinik bawah ofis aku ni dengan harapan konon-kononnya cepat siap & senang aku nak collect balik. Almaklum, aku ni ada satu handphone je. Klu yang satu ni pi anta servis, aduhai….faham-faham je la kan. Dah terbiasa ada handphone, tetiba tak de, macam tak lengkap hidup. Emm, nasib baiklah aku ni tak de orang yang nak hubungi 24/7. Cuma risau klu tetiba ada emergency je... Masuk hari ni dah seminggu handphone aku admit. Tak tahulah kenapa lama sangat-sangat. Bila tanya, katanya, nanti saya call…masalahnya, nanti saya call tu jawapan minggu lepas. Kalau dah sampai seminggu masih tak call, pe cite kan…bila tanya, kenapa lama sangat? Katanya, bukan handphone aku je. Banyak lagi handphone lain. Yee…aku faham. Tapi, kalau dah seminggu tak siap-siap, memang sangat pelik la kan. Pastu, quotation harga pun tak bagi-bagi. Ok, servis dia sangat-sangat tak bagus.

So, learn from this terrible experience, this is the first & last time aku hantar servis kat kedai tu. Some more, malas sudah aku beli handphone Sony Ericson ni, tak sampai setahun guna dah problem. Tengah mengusha handphone Nokia semula. At least, Nokia aku sebelum ni, hampir 3 tahun guna, baru dia rosak…tapi, nak beli handphone baru kena pakai duit lagi. Tambah nak raya haji + sony ericson aku yang masih kat kedai nun + nak pergi kenduri Aisyah 20hb ni + kenduri cik M yang nak tunang hujung bulan...oh, baru je gaji, aku rasa cam dah jatuh miskin... tapi, kalau tak siap-siap juga handphone tu dalam minggu ni, memang aku kena beli handphone baru lah jawabnye...waaa... sila salahkan tukang kedai yang tak mesra pelanggan tu yeee...dan sangat menyesal aku hantar pi servis kedai dia.. sila masukkan list beli handphone baru dalam bajet bulanan anda....haih...

2 comments:

cik gha said...

confirm2 je cik, ntah2 puan...hahah

ShiLa said...

absolutely confim sbb tuan punye pn cik lg..

Blog Walking

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...