Sunday, October 30, 2011

Karipap-karipap cinta

Ok, aku memang ketinggalan train. Tapi, tak kira nak cerita juga. Oh, ni bukan pasal filem tu, sebab atas alasan-alasan tertentu, aku agak kecewa dengan filem tu. Tu sebab aku tak tengok pun. Tak boleh story lebih-lebih, kang blog aku kena ban dengan orang tu…hehe…

Ni nak cerita pasal novel version..written by Nazri M Annuar. Baru habis baca. Haha..punyalah, En Naim promote novel ni dari tahun lepas. Baru sekarang aku sempat & berjaya habiskan. Oh ni bukan dari my collection, ni pinjam version, my dearest roommate, Cik Linda Kawai. Aku pujuk dia beli sebab aku dah beli buku JS…hehe..

Emmm…aku setuju dengan apa yang En Naim bitau sebelum ni. Jalan cerita yang best, sempoi, kelakar dan tak bosanlah untuk aku menghabiskan 252 ms novel tu. Macam sayang kan, novel yang best macam ni diadaptasi ke filem tapi filem pulak tak box office. Oh tak leh komen lebih sebab aku pun tak tengok pun lagi filemnya. Cuma tak tahulah, sebab sekarang aku tak teruja pun nak tengok filem dia. Honestly, aku tak suka pelakonnya. Then, watak Sarah, lepasan Mesir, tapi just pakai selendang..emmm???? Bagi aku, tak kisah pun nak pakai selendang, tapi, biarlah dengan cara yang betul & menepati citarasa aurat yang sebenar.

Dan mulanya, aku tak faham kenapa cover dia ada ninja segala bagai. Bila baca sampai habis, barulah faham & truly, idea yang comel ok. If nak baca novel yang tak complicated or konflik yang berjela-jela & sempoi, silalah baca novel ni. sebab aku pun tak suka novel yang konflik berjela-jela, pastu asyik nak salah faham je. Bagi aku novel ni can judge by its cover...

No comments:

Blog Walking

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...