Wednesday, January 25, 2012

Bukit Merah LakeTown Resort



nie jln keretapi melintasi tasik bukit merah

One Monday morning, still on journey @Taiping. Aku dan Miza menjejak kaki di Bukit Merah Lake Town Resort dihantar oleh ayah Miza & adiknya.

welcome to Pulau Orang Utan
 Tempat pertama dituju, Pulau Orang Utan, tiket dapat diskaun sebab Miza orang sini. Nak pergi ke sana kena naik bot (anggaplah namanya bot..bot yang besar). Perjalanan ambil masa dalam...oh lupe sudah, a few minutes jugaklah. Ada service utk photo, emm...mmg sangat cantiklah photo tu, tapi, 1pcs dalm 8R size around RM 20..emmm...tak berbaloi kut sebab aku 2org je dgn Miza.

tue la rupe chairlift...seram tak seram..
Then, kami naik chairlift plak...memang scary jugaklah sebab dia stail cam cable car yang tak de bumbung, open chair utk 2org je. dan kanak-kanak under 9m dilarang sama sekali. Boleh nampak view waterpark dari atas. Best!!!

view dari atas chairlift
 Oleh sebab adik Cik Miza mengejar masa untuk balik ke asrama, so kami pun baliklah around 1.00pm. cam tak puas gaklah sebab tak sempat nak menjelajah ke seluruh Lake Town tu, tapi, so far, best je...(huhu..tak sempat nak beli fridge magnet pun..tapi nasib baik Izzah dah tolong belikan kemudiannya...hehe)
tue belakang tu Kg Air

*** Aku rasa cam story aku ni terbalik songsang, sepatutnya, lepas kenduri Aishah, aku pi Zoo Taiping & Taiping Lake Garden > Bukit Merah Lake Town > then, baru pi Kuala Gula...haha...tak pe je la yee, blog aku, aku punya story...asal main point of the story tu sampai sudah...


Ecopark Jetty - hentian lepas jejak Pulau Orang Utan
Bukit Merah LakeTown Resort
 


No comments:

Blog Walking

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...