Tuesday, January 31, 2012

Aku yang fobia??

Aku mengalami masalah fobia sekarang…tapi tak ada la kronik sangat. Fobia dengan nama daerah yang satu tu…kalau boleh buat masa sekarang, aku tak nak jejak daerah itu sehingga case ni totally closed & seal forever. Dan satu lagi, aku fobia kalau ada cuti panjang ni…usually, aku tak ada tempat lain nak tuju except, balik kampung…tapi sekarang aku seboleh-bolehnya tak nak balik walaupun hati meronta sesangat nak balik, sebab aku nak jupe anak sedara aku yang comel tu…

Nak kata aku melarikan diri…memang pun

Nak kata aku tolak rezeki…yeee..rezeki kali ni aku tolak sebab instinct hati aku kata ‘TAK’ untuk itu..

Nak kata aku memilih…ikutlah…sebab ini HATI aku….~ korang tak rasa apa yang aku rasa (simple!!!)

Nak kata aku terburu-buru buat keputusan…ikutlah..sebab keputusan yang aku buat atas petunjukNya walau aku tak dahulukan dengan ‘Istikharah’…sebab aku jenis percaya, Istikharah perlu untuk mereka yang sukar membuat keputusan (50-50)….in my case, im strongly believe, DOA itu senjata orang muslim….Alhamdulillah.


Discalimer; Aku bukan tak nak untuk ke arah itu..tapi hati aku sendiri menolak untuk ke arah itu buat masa ini. Honestly, im not comfortable with it…I have to say NO. Insyaallah, aku tak kan menolak lagi when somebody im comfortable with appear. Its miracle..but im strongly believe on it. Biarlah nak cakap aku buat keputusan terburu-buru atau apa, sebab buat masa ini, aku percaya keputusan yang aku buat atas dasar hint dari Allah jua. Aku stress dari hari pertama aku dikhabarkan…dan stress itu menjadikan aku sangat ‘bengong’ bila aku cuba untuk meluahkan, tapi lain pula yang aku terima. Dan Alhamdulillah, stress itu kembali menurun bila keluarga aku mula faham. Cuma…aku berharap, its seal forever…biarpun aku cuba untuk tidak berdegil bila mereka minta aku cuba. But honestly, ‘TRY’ its not suit with my condition at all….


**Tolong…aku tak nak fikirkan lagi benda ni sebab bila aku fikir, automatik aku pening dan rasa nak hantuk kepala kat dinding….

4 comments:

Ajamahiyaa said...

hmm...nape ni beb??
moga lega dgn keputusan yg aok da buat....kome doakan kebahagiaan aok!!

kawan2 kome semuanya comel..termasuk cik Shila...jgn risau..mesti ada yg menanti=) Insyaallah..Aaminnn~

ShiLa said...

hehe...billion thanks!!!! Aminnn...insyaallah. ~ at this moment,im ok with it...**chill!!!

ainaez said...

jom balik rumah i nak?hehe..takpe shila..doakan yg terbaik. semoga setiap keputusan yang aok buat adalah yang terbaik untuk aok...chill!!! bile nak ronggeng2 release tension?hehe

ShiLa said...

hehe..dah beli tiket dh..xleh lari mna.nk balik kg gak...~insyaallah, Allah Bless!!!...emm..bila ek? dok taulah..mastermind dah kawin..huhu..

Blog Walking

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...