Wednesday, December 22, 2010

[Jenis Darah…can determine your attitude?]


Tadi aku bru separuh selesai mngemaskini my yahoo mail yg inboxnya mncapai 2000++ , mail yg ak xbaca pun since 2006 (separuh? Sbb aku bru je delete 200++ email yg xbrkaitan). terukkan? Haha…nasiblah sape yg bagi email kat yahoo mail aku dulu2. tp, skang, aku dah rajin skit mngemas kini email tersebut. Ak dah rajin buka email, hampir setiap hari. Sbb takut kang bounce balik je sapa2 yg kasi email. Klu xpenting xpe gak, klu penting…selamatlah. Yg 2000++ email tu kbyknnya email yg dh jd history pun. (oh ya…fyi, inbox aku penah mencapai 5000++, dan penah bbrapa kali dpt warning dr yahoo masa guna yahoo classic). tengah2 sibuk memilih email yg nak didelete…ak jupe artikel ni. Mailed by one of my senior.

Jenis Darah Boleh Tentukan Sifat Anda…(oh ya, ari tu masa journey ke kenduri Maz & Aishah, ak terbaca diet brdsarkan jenis drah dlm Majalah Rapi yg dibeli oleh Gha kat terminal Putra. Olh sbb xtau nak buat pe dlm kereta ak pun bcalah tip2 trsebut dgn kuat utk didngar oleh Gha, Dayana & Syazrin, tapi intipatinya dah byk aku lupa..huhu..).

Ni aku copy paste je dri artikel tu. So ayat dia agak skema;
Jenis darah, selain boleh menjadi panduan untuk menentukan diet yang sesuai, ternyata boleh juga meneropong watak dan keperibadian seseorang. Hasil sebuah kajian yang dilakukan di Jepun terhadap beberapa jenis kumpulan darah, mendapati ada beberapa keperibadian tertentu yang dikatakan sesuai dengan jenis darah orang yang berkaitan. Anda mungkin boleh melihat sendiri apakah antara anda suami isteri mempunyai keserasian dan sifat-sifat yang tertentu berdasarkan penelitian di bawah ini.
- Kumpulan Darah O -Ini adalah jenis darah pemimpin. Saat melihat sesuatu yang diinginkan, orang dengan kumpulan darah ini akan berusaha mencapainya. Anda juga termasuk trend-setter, setia, punya daya juang yang tinggi dan percaya diri yang kukuh. Kelemahan anda adalah mudah cemburu, agak sombong dan cenderung amat kompetitif.
- Kumpulan Darah A -Anda suka keselarasan, kedamaian dan organisasi. Boleh bekerjasama dengan baik dengan orang lain, peka, sabar dan penuh perhatian. Namun kelemahan anda adalah tidak boleh melakukan sesuatu dengan santai dan cenderung keras kepala.
- Kumpulan Darah B -Anda punyai tabiat keras kepala dan individualis, suka berterus terang tanpa memikirkan orang lain dan melakukan sesuatu dengan cara sendiri. Namun anda juga kreatif dan fleksibel, dan boleh beradaptasi dengan mudah terhadap segala situasi. Namun kelemahan yang anda miliki adalah cenderung terlalu mandiri yang boleh merugikan.
- Kumpulan Darah AB -Dingin dan terkawal, makanya tak menghairankan teman menjadikan anda sebagai tempat berkongsi cerita, terutama urusan perasaan dan hati. Anda dilahirkan untuk menghiburkan orang lain secara semula jadi. Namun sayangnya anda cenderung moody dan sukar membuat keputusan, kadang-kadang boleh menyakiti hati orang lain.

Sumber : Petikan dari majalah Mingguan Wanita (edisi; aku xtau sbb aku pun dpt artikel ni dr sumber sekunder..& email ni dihantar 4 thn lepas)

Tapi cam xbape kena je, sbb aku darah B, tp aku keras kepala ke?? Emm, rasa cam tak je. Hehe… Terus terang? Huhu..lagilah tak. – Out of topic- Oh ya, mngikut diet2 yang aku still ingat, aku kena kurangkan makan ayam. Yee…skang, dah hampir sebulan aku lunch tanpa ayam. (Lunch je..haha). kena minum susu banyak utk kuatkan sistem imunisasi…ni aku xleh nak ikut, sbb aku pun dah tak ingat bila aku minum susu kali terakhir (nasib bek yogurt aku leh telan, & aku selalu amalkn minum yakult sbb aku selalu ada masalah perut, xtaulah ada kaitan atau tak sbb aku ikut logic kepala otak aku je– kira produk tenusu jugak kan)…& kena kurangkan kekacang (emm..kekacang ni dah jdi salah satu menu titbits kat office ni)….huhu, tu je yg aku ingat. Klu korg nak tau diet ikut drah, beli je majalah Rapi edisi? Oh,aku lupa..bln 11 or 12..emm, tak pun, korang google je sendiri.

# ke korang xtau korang darah apa?..haha..aku pun mula2 tau aku darah B sbb terjumpa kad derma darah abah utk aku masa aku bru lahir. Aku kena tukar drah sbb aku ada penyakit jaundis yg agak truk msa kecik smpai mak aku ingatkn aku dah mati..huhu…(tu ikut kelogikn aku jelah…sbb org drah B kan bolh derma kat darah B ngan AB (penerima universal) je & lgpun mak aku drah O) then, a few years later, aku kena wat official medical check up, emm..masa tulah aku confim 100% yg aku ni darah B.

No comments:

Blog Walking

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...