Monday, May 16, 2011

Aku yang kemalasan…

Sedar tak sedar, kurang 48jam aku & kawan2 nak travel cuti2 malaysia ke Sabah. Seriously, aku malas..huhu…tak tahu kenapa, tak teruja pun nak ke sana. Beg pun aku tak kemas, xbawa keluar pun dari almari. Alang2 hari esok, Wesak Day aka cuti umum, so biarlah ari tu je aku merajinkan diri untuk mengemas segala apa yang patut. Kalau ikut hati aku yang tak berapa rasional ni, nak je cancel…tapi….ala, cam kesian je pada org2 yang berkenaan, mau aku kena boikot ngan diorang nanti. Cik Mas cakap, kalau awal2 aku rasa cam tak teruja & malas, sampai sana nanti aku yang terover enjoy..eh betulke? Boleh pakai ke fakta ni?

Tapi, bila aku gali2, aku sebenarnya malas nak naik flight…leceh. Kalaulah boleh drive (cheh..macam aku pandai drive, lesen pun takde)…tak pun nek bas ke..ok skit..tapi, memang tak logik la kan. Ni aku terasa cam nak pinjam pintu suka hati Doraemon…huhu…

Satu lagi, sebab byk lagi kerja kat ofis ni yang aku tak siapkan. Walaupun, bos aku approve je cuti, tapi aku rasa cam berat je hati nak cuti sebab banyak keje regarding audit yang aku tak settlekan lagi…tak sempat weiii…. huwaaa..sesungguhnya aku nak assistant. Boleh juga dia cover keje aku time aku syok cuti2 m’sia ni…

& ade a few reason lgi yg menyebabkn aku kemalasan..tpi, aku malas nak eloborate kat sini..huhu...tulah, aku ni klu dah mood tak berapa nak stabil, sume menda aku malas nak buat...

Tak pelah, dah lama aku tak cuti2 malaysia cam ni. Reason ‘release tension’ tu aku boleh pakai lagi, walaupun kebarangkalian untuk aku terlebih tension mungkin ada sebab kepala otak aku sekarang masih memikirkan banyak perkara yang membolehkan aku rasa nak cabut je kelapa ni….tapi, oleh sebab 'mood' tu aku yang control, so, bebila masa je aku boleh swing mood tu...aku akn cuba meng'enjoy'kan diri sendiri..& seperti biasa, segala masalah2 berbangkit yang menyemak dlm kepala otak aku ni, aku buang jauh2 kat Laut Cina selatan tu..huhu...klulah boleh kan...

*sigh...*...\O/..\O/..\O/..\O/..\O/..\O/

No comments:

Blog Walking

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...