Thursday, May 05, 2011

Dear Boys 20 ~


The story continues from previous volume….Perlawanan rehat sebentar sebab hidung Toya berdarah. Dan masa tulah rakan2 Mizuho secara terang tanya perihal sikap Toya yang seakan bermain tidak seperti biasa, kalut ribut semacam. At that time, Toya reveal the true story about his relationship with Ayumi Fuse, began with their junior school and why he call Fuse as ‘Sensei’. Plus, kenapa dia beria-ia nak berlawan bermatian dengan Fuse menggunakan cara yang paling Fuse handal semata-mata untuk membuatkan Fuse mengakui kehebatannya. Lalu, rakan2 Mizuho walaupun mereka tetap menyokong Toya tetap tidak bersetuju dengan cara permainan Toya. Mereka lebih gemarkan Toya bermain seperti biasa, menggunakan cara & strategi yang dia sendiri mahir untuk menentang Fuse. Seperti mana Toya merasa sebegitu dengan Fuse, Kenji Dobashi juga merasa perasaan yang sama terhadap Ishii & Ishii pula terhadap Takumi Fujiwara..dan akhirnya Aikawa sendiri meminta dia berfikir, apa kesudahannya klu dia masih berfikir begitu. Dan katanya, sebenarnya ramai orang yang mengagumi kebolehan Toya memberikan respon seimbas masa dan boleh membaca gerak hati pihak lawan. Kebolehan itulah yang menjengkelkan pihak lawan termasuk Fuse.

Perlawanan seterusnya, Toya direhatkan dan Joichyiro dimasukkan…Mulanya, Enomoto kata, dia tak nak dimasukkan sebab formasi 1;1;3 tidak sesuai untuknya dan dia lebih berhajat merebut tempat pemain utama Miura. Itu yang Joichiro dimasukkan juga.Shonan pula menganggap Mizuho akan menurunkan Miura untuk menjarakkan mata. Fuse pula masih keliru dengan sikap Toya, namun tidak mengendahkannya dan berhajat nak 1 on 1 dengan Aikawa. Perlawanan diteruskan, sume terkejut bila Miura masih tidak dimasukkan. Dan masing2 mula buat andaian yang Miura tidak boleh diturunkan atas sebab-sebab tertentu. Mulanya, Joichyiro boleh bekerjasama dengan baik, namun akhirnya pengalaman Shonan berjaya menewaskannya. Dia dikeluarkan dan digantikan dengan Toya semula. Fuse tidak mengendahkannya dan masih mengawal Aikawa dan Rocky ditugaskan untuk mengawal Toya. Namun, kali ini Toya bersikap tenang dan bermain mengunakan strategi yang dia paling mahir, respon seimbas masa, dengan berpura menyerang ke ‘inside’ tetapi kembali mengundur langkah untuk menjaring 3 mata. Tidak seperti sebelumnya, dia tetap mahu menyerang di ‘inside’. Dan Mizuho kembali merapatkan mata, dengan Shonan pula cuba untuk menjarakkan mata. Rocky cuba untuk menjaringkan 3 mata penuh, dan Fuse pula cuba menyerang kawasan ‘inside’ Mizuho. Mereka berjaya, namun..Aikawa, Takumi & Toya perasan sesuatu. Finally, mereka berjaya menarik Shonan untuk bermain mengikut rentak mereka yang paling mahir….to be continue…

***emm…nak sambung baca JS book, nukilan Syud, Baju Melayu Hijau Serindit....

story pasal Pacai @ Muhammad Firas Adam kawan baik pada Adil (Untuk Awak Teja Aulia) & Azril (Tentang Dhiya)…ada cerita pasal Adil yang finally kawin gak dengan Aulia…waaa..ni yang best baca cerita Syud, watak2 dalam novel dia kebanyakkannya memang dah sedia kita kenal kalau kita baca novel2 dan sisipan cerita dia sebelum ni. Oh, yang watak Ameer dalam ‘Dia Dalam Ramai’, kawan sekolah Azril dan keje satu building dengan Azril dan Dhiya Nurlisa.

No comments:

Blog Walking

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...