Monday, December 21, 2009

1-0

Tahniah utk Malaysia esp pasukan bola sepak Malaysia.. mmg melakar sejarah sungguh.
w/pun, cite ni hangat mggu lepas..tapi bak kata sorg pengulas sukan2, setidak2nya, kejayaan ini akan diprkatakan utk 20 thn lagi..cayalah.

pagi khamis tu aku layan hot fm skejap sblum pergi office..mmg hangatlah psal bola. Tapi, bila masuk office, dh busy dgn keje, aku jadi lupa skejap psal bola ni.. msa keluar ofis, trlalu tepi kdai mkn, nmpak a few crowd tgh duk tgk something, rupanya, tgk tv..siaran langsung bola sepak Final Sukan Sea 2009…sempat jeling tu. 0-0, alhamdulillah, at least, Malaysia still ada peluang. Then, atas sbb smangat patriotik jugalah, dlam hati, aku mmg doa je lah..harap2 Malaysia dpt gold, sebiji gol pun jadilah.

Then, sesampai je aku kat rumah, buka pintu, tgk a few housemate aku tgh menghadap tv tgk siaran langsung bola. Dri jauh, aku tgk…1-0, aku perhati btul2 gambar bendera kat atas tu, alhamdulillah..angka 1 tu kat tepi bendera Malaysia…tak kisahlah, walaupun gol tu trkena kaki pemain Vietnam. Bila habis je, 90 minit, msa tmbahan plak dia bagi 6 min, lama tu….tapi, at the end, Malaysia menang gold dgn 1-0. tapi, memanglah, takut gak aku tgk minit2 terakhir tu…yelah, apa2 bolh jadi time tu. Apapun, Tahniah utk sume atlit Malaysia, 40 gold medal kita dpt + Daniel Bego dpt jadi pemain trbaik lelaki keseluruhan…yg paling brmakna, 20 thn penantian Malaysia utk bola sepak, berbaloi…

No comments:

Blog Walking

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...