Saturday, December 12, 2009

Sea Games ~ Laos 2009

Majulah sukan untuk Malaysia...:)
Klu ikutkan aku bknlah kaki sukan pun, bab2 sukan ni mmg hampeh skit..pernah je aku skip sukan msa secondary school dulu..walau acara wajib skalipun. Tapi, klu bab sea Games ni aku mmg suka je nk ikut prkembangan..sbbnya, nak kira bape Malaysia kutip gold medal..hehe..klu Komanwel Games xbape nak boleh kira, utk cukupkan 10 jari pun susah..tapi Sea Games bolh tahan byk jugak emasnya. Dulu masa study, time2 hujung thn ni, cuti semester, so, mghadap TV smata-mata nak tgk Sea Games, bila ada slot sukan je, mmg aku tgk..& effort tu tggu highlight jam 12.00am nak tahu bape medal Malaysia dapat for whole day. Yg dok skali join aku, my youngest sister..dia ni mmg satu kpala dgn aku,..sampai dok kena ngomel dgn my sis..huhu..

Yang pling aku ingat, the memorable moment, aku xingat plak Sea Games yg kat mana, xsilap, Korat or Manila..sbb dua2 sea games ni yg mmg aku ikut sgt, time tu, acara lari +lompat pagar lelaki, Malaysia dpt gold & silver medal…habis je diorg lari, dua-dua pelari Malaysia terus saling brpelukan. Seronok tgk diorng…

Utk sume atlit Sea Games 2009, Good Luck utk sumenya..semalam je Malaysia dh dapat 8 gold medal.. :)p. & yg pling mgejutkan football team menang 2-1 dgn Thailand..cayalah. Cuma trkilan skit cz Datuk Lee Chong Wei xdpt join Sea Games kali ni…Tapi, aku ni jenis, tak nak tgk live punye acara, sbb, takut nak tgk Malaysia kalah time tgk live…tapi, bila dh tau result Malaysia menang, haa..time tu baru best nak tgk..hehe…tu yg suka tgk siaran trtunda. Sbb, rasa kecewa bila tau Malaysia kalah tu lain macam skit…esp, klu tgk bola sepak & badminton punya games…Hari tu pun, masa tgk Super series, Men Final..tgk sparuh masa prtama je yg live…huhu..sbbnya, byk gak games yg aku tgk live before this, mesti kalah….antranya, bola sepak Sea Games…& Piala Thomas & Super series utk badminton..klu tgk live ni, aku ada 2 adik lelaki yg mmg kaki bola & badminton + my bro in law….tu yang terjoin skali..before this, mmg ktorg ada sport channel kat rumah, tp, atas kuasa veto my abah, dia buang channel bola & msukkan Mustika …sbb, abah bukan jenis layan sgt bola yg Liga2 oversea ni…klu Liga Malaysia tu bolhlah….

4 comments:

Encik Naim said...

Cik Shiela;

Its Laos! not Loas; :-)

ShiLa said...

haha..typing error je la..tp fhm kn..

ShiLa said...

ksalahan xdisengajakn...dh diperbetulkan..thanks en naim..

Encik Naim said...

ngeh3.. no problemo!

Blog Walking

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...