Saturday, November 12, 2011

im not a good teacher..

!'m really not a good teacher.

Bkn jenis yang kesabaran tahap tinggi. Skang, kat ofis ni ada 2 new staff. Ok lah kan, tidak-tidaknya bolehlah diorang ni cover kerja kitaorg yang menggunung ni. But, the problem is, this 2 new staff ni kena ajar satu persatu. Katanya, before this pernah keje data entry, tapi, the basic things pasal excel pun tak tahu..waduh, mau giler aku macam ni. Dah lah banyak data yang aku kena buat semua dalam excel. tu blum lagi nak kena ajar POS and MYOB. yang sorang pulak, katanya pernah kerja jadi store keeper. Aku ingat pasal store & logistic tahulah kan. tapi, tak tahu juga. Tu belum lagi minta tolong untuk sediakan document untuk shipping. aduhai...

sudahnya, banyak kerja yang kami juga nak kena cover sebab belaka-belaka urgent. Kalau nak ajar diorng dulu, mau ambik masa jugak. tapi, sampai bila kan. mesti kena nak ajar diorang juga. cuma yang mnganginkan aku, diorang ni kadang-kadang tak berapa nak dengar kata. note pun malas nk tulis kadang-kadang tu, men ingat kat kepala otak. lepas tu, mulalah nak tanya macam-macam lagi. Bukan aku tak nak jawab, tapi, kalau asyik tanya benda yang sama berulang kali, angin juga. kadang-kadang tu, nak kena remind diorang banyak kali pe yang diorg kena & patut buat. dahlah aku ni jenis malas nak cakap banyak kali. dan kalau tak kena gaya, suara aku pun boleh jadi tinggi & sinis nadanya.

waaa..sesungguhnya aku memanglah tak sabar. sangat tertekan dapat asistant yang semua benda nak kena ajar even the simplest things. Dan diorang ni sesungguhnya sangat dependable, tak ada inisiatif nak belajar sendiri. Bukannya tak ada free time. kalau nak harap aku ajar everything, mana nak cari masa. aku pun banyak kerja juga. Diorang ni plak, kadang-kadang, benda yang nak kena confimation, tak ditanya pulak. ikut sedap kepala sendiri nak buat keputusan.. tapi, difikirkan positif, nama pun staff baru. Apa yang diorang kena buat semuanya benda baru bagi diorang. cuma, aku kena banyak bersabar lah dengan diorang ni. I'm realize, that im truly not a good teacher.....

4 comments:

cik gha said...

lain kali, bile nk start ajar tu, ckp kt dieorg 'g amik kertas, tulis. sy mls nk ulang byk kali' tegas!!!

marniazlina said...

amboi..sgt garang ye cik gha...my advise is..cik shila watla satu manual pastu print bg dorg..saba ye..:)

ShiLa said...

@gha....haha..idea yg bernas. tp kang, trkujat plak diaorg...

ShiLa said...

@Marni; hehe..ni bru btul idea yg superb...but all those things ada sudah tp utk main things je la, tak sngka plak diorg ni bnda basic pun tak lepas...huhu...yeee..kena up lg thap kesabaran...

Blog Walking

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...