Sunday, March 01, 2009

Baca janGan tak Baca...

Membaca..kena ada kempen ke klu nak baca ni? emm..mungkin sbb dah makin kurang agaknya anak2 muda skang membaca. kenapa? mungkin sbb internet, tv pun dh makin byk siarannya, xckp dgn yg free yg berbayar pun ada..handset, mybe gak lah..kata org, org yg rajin baca ni insyaallah xnyanyuk bila tua nanti..hehe..

aku? suka sgt baca..xtau nape, dri kecik lg. tp, hobi membaca aku ni melampau2 juga kdg2..yelah, sanggup tu aku baca buku kat atas katil sambil baring2. bila my abah suruh tido n tutup lampu, aku pi seludup lampu suluh masuk dlm kelambu, punyelah nak habiskn buku yg aku baca tu..hehe..tu masa zaman sekolah rendah. masa tu, xlayan lagi novel2 jiwang ni..slalu aku layan crita2 pnyiasatan dak2 remaja..Salma, Anak2 Hadi, 5 penyiasat, 7 penyiasat, 3 penyiasat n tah apa2 lg la..aku pun xbape ingat, tapi sume tu aku borrow kat library..xckp library sekolah, aku pi library Felda, xckp felda aku, aku pi felda jiran sblh..mmg buat mak n abah aku risau dgn kegilaan aku ni..hehe.tapi, so far, study aku ok je ms sek rendh..scorer gak, tu yg buatkan my mak n abah ok je dgn minat aku tu..

masuk je sek menengah, aku gila dgn novel plak..hehe..agaknya sbb dh meningkat remaja agaknya..hehe..then, aku brjinak2 gak dgn komik2 anime ni..start c2 la, aku dh jadi giler dgn komik..ms gap seminggu exm SPm, org tgh pulun habis u exam, aku boleh plak dgn relaxnya melayan komik Conan..Fuhh,nasib baik gak Prinsip akaun aku tu A1, klu x, mau aku xsentuh dh komik2..hehe,,ye2 je aku ...

sbnrnya nak ckp yg aku bru je beli komik Detektif Conan yg ke 63 td..hehe..excited aku tahp xingat gak la ms trnmpak je komik ni tadi.punyelh aku minat sgt..mak n abh bisng gak la, ye lah, penuh rak kat umah tu dgn komik2 aku..hehe..nak wat cmne, dh mmg minat aku..klu mak bising, abah back up, klu abah bising, mak plak yg back up aku..hehe..then, minat aku ni pun dh brjangkit kat adik2 aku yg len..setiap kali aku balik umah je, mesti diorg tnya, ada komik baru x? hehe..tapi, xsume collection aku komik je blaka..novel pun ada gak, dulu layan gaklah novel2 alaf n creative, tapi skang dh xbape nak layan..sbb dh terfall in love kat novel2 JS, so skang, novel JS plak yg aku layan..sampai berjangkit kat housemate aku yg lain, sumenya sbb novel aA+bB yg aku terbeli kat PWTC ms pameran buku,,..

emm..1 lg, smlm ms round2 kat mid, pusing2 mph..ingt nak cri crossword puzzle, belek2 xjupe plak yg berkenan..sudoku puzzle bykla, tu mmg otak aku xbape nak trime..
belek punye belek..tetiba mata aku terfokus kat 1 buku, MUhammad SAW, putera Lembah Bakkah..lama sgt dah aku cari buku yg spesis cm ni..akhirnya..then, it will be my latest collection...

#Membaca ni mmg byk faedahnya..tapi klu spesis yg mmbaca tahap xingta smpai snggup mendera mata tu..agak2 la ya..cian kat mata tu..hehe..

No comments:

Blog Walking

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...