Monday, March 02, 2009

Selamba je potong queue...

Emm..so far hari ni mmg hari angin aku xbape nak baik. Nak kata aku bgn lambat, xde lah pulak, cm biase je..

Dan2 je aku nak naik tangga pi tpt tggu bas..bas aku dah lalu.i2 aku ok lg..kire boleh sabar lg la..bkn xpenah kena tinggal bas..nak kejar? haha..itu bkn akulah tu..then, cam nak tunggu the next bas cam lambat sgt la pulak, so, aku pun pi la tunggu teksi..Emmm, dh nak dkt 15minit aku tggu, xde2 gak teksi yg avaiable..sume belaka2 ada passengger. Aku pun, buat do no je dulu, cz depan aku ada 2org auntie tgh tggu gak, then, bila auntie 2 org tu dh naik teksi, barulah aku tahan..tahan punye tahan, xde jgk yg kosong..dan2 ada 1mamat foreigner ni yg selamba badak dia je potong queue, then, dan2 itu jugak ada 1teksi bhenti..uwaaaa..mmg buat aku nak nangis je,..angin betul aku..klu dia lambat, aku pun dh lambat gak ni. tapi, alhamdulillah lah gak, xlama lepas tu, aku nmpak kelibat bas aku..kira reda sikitlah hati aku ni.

Kat office,..ada gaklah beberapa insiden yg xbape kena gak dgn aku ni...ada ke aku pi print payment summary yg xupdate lg..padahal aku realize je ada lg 2cheque yg nak kena add..ms tgh2 calculate dgn boss, yg 8k aku pi kata 8ratus..huhu..then, pasal Form EA, siap boss aku kena explain 2kali kat aku..sbb apa yg boss aku explain xmasuk dlm kepala otak..then, aku pi tnya lg u last confirm..hehe..sampi trlanggar2 dinding office2...rasa cam nak ketuk2 je kepala ni..

boss aku pun realize yg aku xbape ok hari ni..siap dia tnya lg..
"Are u ok?" tapi, biaselah, aku sengih je & said, ok. Nape ek?
Tu lah, klu hati xbape tenang..sume benda mcm serba xkena..ke sbb aku angin sal pg tadi? maybe la kut..aku jarang nak rasa marah kat org..klu marah pun, xlama..cepat je reda..maybe sbb aku still ingat benda tu..yelah, aku dh dtg lewat ke office hari ni...huhu..

masa lunch pun sma gak..selamba badak je diorg potong queue masa nak ambik makanan..kire diorg nampak ke kat belakang tu pjg org beratur..+ masa nak bayar juga,..angin lagi aku..

then, yg membuatkan aku brtambah2 angin lg...masa balik ofice td..bas plak dtg lambat, hampir sejam gak lah aku tunggu bas tu...dan2 juga tu ada org potong queue lg depan aku...ni mmg buatkan aku angin..betul2 angin..tapi, itulah aku, angin thap mana pun, senyap je...cuma muka tu dh berkerut2 gaklah tahan angin tu..haha..dahlah kena berdiri dlm bas..kaki dah lenguh dah ni..tapi yg buat aku terfikir, napelah sume org yang selamba badak potong queue tu sume potong betul2 depan aku...fikir punye fikir, then aku realize...Allah saja je nak uji tahap kesabaran aku..huhu..cuma tu lah, mmg rasa nak nangis dah tadi...tapi, sabar je la..

#Hehe.alhamdulillah, i feel better now. Angin2 aku sume tu aku dah tinggalkn bersepah kat highway NPE tu..huhu..xkuasa aku nak bawa balik rumah..

No comments:

Blog Walking

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...