Saturday, March 21, 2009

Hikayat ABCD>>

Hikayat ni aku buka lagi..mmg dh promise ms masuk 1430H ri2..dah ttp buku, nak buka buku baru..tp, tu lah..klu dh namanya memorable story kan..kdg2 ingatan tu mencelah juga..

A > Aku pernah ter'suka' kat A..tapi A xpernah tau. Mmg dulu rasa cam nak confess je, tapi, setlh masuk court, yg dijurikan oleh hati dn dihakimkan oleh my akal..di saksikn oleh my 'malu'..& ditimbang tara oleh my Iman...haha..mmg aku xakan confess la..then, dia mmg xtau..& xtaulah bila pula dia akan tau..Rasa aku, better dia xyah taukan?..sbb, since masuk 1430H ari tu, mmg aku dh promise, case closed & i've decided...LIfe must going on, better..just let it go bcoz all the story just a history...

B > B ni mencelah xbagi salam pun...huhu..mcm mana nak bagi slam klu dah bukan dia yg ketuk pintu..tapi, tu lah, mmg buat hidup aku xbape nak betul gak lah. Tapi, sekejap je pun..since Cik D dah confess everthing, case aku dgn B ni pun dah closed, srapat2nye...& rumors tu pun hilang mcm tu je..huhu..

C > For cik C, when someday u realize wat u've done to me...the mistake dat u already make..and the story dat u told..u will realize why i'm look not really normal when we meet. Until dat day, don't worry la, i already forgive u..coz i'm not de person dat keep thinking bout other's mistake.forget & forgive..but, i just want u to realize..a secret doesn't be a secret at all, when u starting tell other people bout the secret..& don't ever telling bout other person to someone else..the secret, just let it be a secret..

D > For Cik D, as i said before, the case is closed already..so, evrytg back to normal..antara aku dgn B, xpernah ade history pun, cuma tu lah, pokok tu tetiba brgoyang sbb de org tolong pi goyangkan..then, aku pun dok percaya, angin yg sbbkan pokok tu bergoyang..huhu..tapi, sekejap je pun kan..then, since Cik D dah confess evething, case closed la..so, xyah pusing2 kepala..klu tetiba u realize aku xbape stabil..n kdg2 mngalami kecelaruan emosi, hehe..tu xde kena mengena dgn kes yg dulu tu..haha..> tapi, aku steady je kan..

For A > May Allah Bless u
For B & cik D > can't wait to attent ur big day
C > I wish u realize..

#Haha..such a memorable story..pe2 pun, Better in time..mmg buat aku gelak sorang2..

11 comments:

smallprincess said...

tidak indah hidup klu xde memori..xksah la suka ataupun sedih..at least, kta bersyukur dengan kehidupan ini..

Anonymous said...

he2...
btul2 (gaya upin & ipin)tau..
hdup perlu dteruskn...
anggapla ujian nie mematangkn kita dlm mnilai erti khidupan..
tp cik shila...ak x sanggup nk tutp buku...
lg ditutp..lg t'ingt...so???

ShiLa said...

huhu..xslah klu nk ingat pun..dh nmnye memorikan..tapi, as u said..hidup msti diteruskn. cik noor ni mmg degil sggh..aku dh suh ttp buku, xnak..then, nk wat cmne..hehe..klu dh jodoh xkemana..sesamalh kt mgharap bulan jatuh ke riba..haha..serah pd Allah je la ya..

ShiLa said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

hu2...
iyela cik shila...
skrg ni berdoajela..
ak pn malas nk pkir..
wpun kdg2 tpikir2 gak...
mana xya...
byk sgt knangn kt cni..hu2
2la ak nk blk kg.hu2
tp ak tau cik shila pasti xnk lepaskn ak...he2
ak kn penting kpd cik shila..he2
btl x cik shila?

ShiLa said...

haila..cik noor niee..duk sbuk perah santan nmpak..haha..cik noor ni vvip ke?..kih22

Anonymous said...

xpela...kt duk cni pn xlama dh..
bln 4 ni kt p jauh2..
bwk diri ke negeri bwh bayu.hu2
bye2 shila...

ShiLa said...

haha..mcm aku xtau kau pi sn nak pi cuti2 m'sia..huhu..cik noor..jgn lupe bwa ole2 u aku..

Anonymous said...

slm..hoho...hikayat oh hikayat....
ceritera di sebalik ceritera...huhu...
pengalaman mematangkan fikiran....
bak kata k.ct...
bersyukur dgn kehidupan ini..
ada suka..ada duka...
x kenal dugaan..
x kenal susah..
x kenal suka..
life meaningless..
tol x cik shila?....huhu..


p/s: tq untuk ukhwahfillah ini...=)

ShiLa said...

betul-betul-betul..s my cute upin said..
"bersyukurlah kita kepada..Tuhan yg Maha Pengasih & Penyayang..yg menjadikan kita dgn segala rahmatnya...."

klu xde pngalmn, cmne kt nak jd matured kn?/..

matured kh aku? huhu...

Anonymous said...

segala masalah boleh dibawa berbincang...adakah andaian yg kita buat tu benar2 belaka?kdg2 kita hanya memihak kepad adiri kita....tanpa mendengar keterangan..dan penjelasan dari korang bertiga...bawa la berbincang...x adil kalu sebelah pihak sahaja mengadu nasib...kalu masih teringat cite tu..bermakna...kita masih tak tahu jalan crite yg sebenarnya...cube berterus terang...bawa 3 org tu...cite dgn telus..walaupun dijatuhkan air muka mase berbincang..xkisah kan?...nnti2 ikatan persahabatan akan lbh kukuh...semua orang pernah melakukan kesalahan...jd..buka lah ruang untuk orang lain...menceritakan apa yang masih terbuku...yg hanya ikut kata hati kita sahaja...ni x adil...wslm.

Blog Walking

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...