Tuesday, February 17, 2009

AccOunt vs ScieNce..

Bias...pada student art stream masa sekolah mesti pernahkan terasa bias..biasalah, slalunya student art ni selalu je dianak tirikan, bukan setakat student je, cikgu2 pun terasa gak..ni kena buka hikayat 8 thn lepas la plak. Tapi, aku suka...semuanya mmg memorable la sgt2. Apa-apa hal yg brlaku kat sekolah, even nak cari wakil sekolah pun, kebanyakannya student science stream yg akan diutamakan..kenapa ya? yelah, student science kan pandai2 belaka kan? klu xpandai, xdenya lah dpt masuk kelas sains kn? tapi, bagi aku plak...entahlah, malas nak ambil kisah cerita2 ni, w/pun dulu pernah je terasa hati dgn budak2 sains ni...masa tu Form 5, kebetulan baru lepas exam trial untuk SPM, klu nak dibuat perbandingan dengan student science, student art memang ramai yg score 5A & ke atas...adalah plak, sorang mamat ni, ada ke dia kata, student art ni bolehlah score sbb subjek diorg xsusah macam kita??/ klulah, aku yg dgr frasa tu dri mulut mamat ni, mmg dan-dan kena dengan aku...aku memang angin lah sangat..tapi, tulah, bukan telinga aku yang dengar sendiri, n bukan mata aku yang nampak mamat ni cakap..kawan aku yang sebarkan cerita ni,...punyalah aku angin, sampai la ni, aku ingat lagi mamat tu...memang aku menyimpan satu perasaan amarah..haha...sebenarnya, aku marah sebab aku terasa, n sebab aku pun tergolong dlm org yg dia kata tu..chewah..pe pun, aku akui, ada satu semangat yg meluap2 dlm hati aku nak buktikan pada org2 macam ni, xsemua budak yg masuk kelas sains tu berjaya...tgk sikit berapa kerat yg jdi doktor...engineer...n sewaktu dgnnya lah...hehe..tgk jugalah, student art pun xsemua tu menjadi jugak...tapi, tu lah, jgn di sangka, masuk kelas sains je ada masa depan, kelas sastera pun ok apa..itu pun kalau kita ada impian, the power of dreams..aku pun dah xtau cerita pasal mamat tu...malas pulak nak ambik tahu..haha...marah punya pasal..kui222..

No comments:

Blog Walking

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...