Tuesday, February 17, 2009

I Hate SciEnce????

Confius? mungkin ada kawan2 yg confius dgn aku kan? macammana boleh score A1 untuk subjek sains masa SPM...padahal aku ala2 benci jugaklah subjek ni...hehe..semuanya ada kisah disebaliknya...jeng22

memang masa awal belajar subjek sains ni memang ala2 hidup segan, mati xmau...xnak ambik subjek ni, wajib lah plak untuk art student..macammana aku boleh still berminat nak belajar?// semuanya kerana sorang cikgu ni, xsilap namanya, cikgu Mispuah..memang cikgu yg aku kagumi...dlm mula2 benci subjek ni, boleh plak aku perlahan2 cuba belajar..yelah, nak score SPM..itu kan dreams aku..apa yg dia buat? setiap apa bab yg kitaorg belajar, mesti dia akan bagi short note yg senang nak faham..lagipun, klu dia explain something, memang jelas sgt nak senang je nak faham..dia buatkan subjek sains tu cm senang je nak score..pergi lab??/ itu paling aku benci skali..aku mana suka wat2 eksperimen ni..masa zaman menengah rendah lagi..tapi, tu lah, bila kena dengan cikgu yang best, semua benda jadi best...tapi, sedihnya, a few month b4 SPM, cikgu ni pindahlah plak...haru hidup aku sekejap...memang aku takut sangat, yelah, before this, aku boleh score paper science sebab cikgu tu, dia banyak tolong..ni, dah cikgu tu xde, terkontang kantinglah aku...dah lah memang sedia tak suka...memang lepas tu, a few chapter yg tinggal, memang aku xfaham apa...sampaikan untuk SPM, aku cuba shoot chapter yg aku boleh score je..tapi, memang study untuk score exam je lah, exam oriented la katakan...u chapter biologi, aku ok je..sebab before this pun, memang aku suka je biologi, tapi bab2 teori je..bab2 praktikal, sorry, aku memang tak sanggup...langsung..untuk chapter kimia & fizik ni memang aku blurr sangat2...nasib baiklah, ada kawan2 dak sains yg sanggup ajar aku & tlg fahamkan aku...TQ my frenz..emm, tulah bahananya klu kita dh benci sesuatu yang kita xsepatutnya benci kan? pepun, semuanya dh lepas, alhamdulillah...sains antara penyumbang A dlm sijil SPM aku..amazingkan? dlm benci2 pun...tu lah, kalau dah mind set kita cam tu...nasib baiklah, aku selalu gak ketuk kepala otak ni jgn sesekali bencikan sesuatu...mana tau, ia nya sesuatu yg brguna u kita...someday soon...kita xtau kan? sama juga klu kita sukakan sesuatu, jgn melebih2 suka..mana tau itu sebnrnya bukan sesuatu yg baik untuk kita...

No comments:

Blog Walking

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...