Friday, February 13, 2009

AccOuntant Vs Account StUdent...

Fuhhh...dulu ingatkan jadi accountant ni xde lah sush mana. Yelah kan guna software je sekarang. Tapi, bila dah rasa sendiri barulah tau susah tak susahnya jadi akauntan ni..kalau tak sabar, mau giler dibuatnya. yelah, asyik main dengan angka je..Memang kdg2 otak ni macam terpusing-pusing je..tapi nak buat mcm manakan dah mmg angan2 aku sejak hari pertama aku jejakkan diri kat kelas akaun, yang tetiba boleh trjatuh cinta dengan prinsip akaun...hahaha..aku dah pasang angan2 untuk jadi seorang akauntan. semuanya gara-gara cikgu prinsip akaun aku, cikgu fariza yang mencanangkan kelebihan mnjadi seorg budak akaun apalagi seorg akauntan..hehe..punyelah tinggi angan2 msa tu. nasib baik tak jadi angan2 mat jenin. mybe sebab semangat aku kuat untuk capai cita2 tu...tulah pasal aku pegang kuat dengan quote Honda, jenama kereta, made from Japan tu..lagi2, dh memang angan2 aku nak sebiji honda..someday soon, in future, insyaallah. Accountan vs acc student, mmg bezalah sgt. dulu blaka2 pakai teori je..masa SPM & matriks bolehlah score, sumenya dlm kepala...bila dah masuk UM barulah brtemu buku dengan ruas...Arghhh, tension giler belaja akaun...buat akaun xpernahnya nak balance, semuanya ade je yang xkena. yelah, mau tak balance klu dh double entrynya tunggang trbalik, mana satu krdt o debit pun aku dh lupa...haha...camne nak jadi akauntan mcm tu...tp, mgkin sbb aku brpegang teguh pd 'The power of dreams' tu akhirnya, (Kuasa Allah juga...itu xpernah aku nafikan, Thank you Allah), aku dh jadi seorang account asistant,...insyaallah in future, aku boleh dengan bangganya berkata, aku adalah seorang akauntan...bangga kan??? hehe...walaupun job ni mmg pressure giler, tp aku suka, aku puas hati...akhirnya, xsia2 aku habiskan 8thn belajar akaun...xsia2 aku jadi the first person yng pindah kelas akaun masa first day masuk sekolah, masa Form 4 dulu. xsia2 aku masuk kelas 4 ibnu hazim yg org2 dlm kelas2 tu blaka2 yang aku xberapa nak kenal, yelah kwn2 rapat aku blaka2 stay kat kelas sains, nak buat macam mana, aku memang xboleh nak masuk dengan Sains ni, subjek yang paling aku geruni masa PMR, tak tahu kenapa, mungkin aku xminat sungguh dengan subjek tu...haha...a memorable story...kenapa aku xminat sains? hehe...nanti2lah aku cerita ya..semuanya angkara makhluk Allah yang satu tu...

No comments:

Blog Walking

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...