Saturday, February 14, 2009

Because of Prince 'K'....

He..he..gempakkan title tu...prince charming? xde kena mengena pun...hidup aku berubah 100% semuanya kerana prince 'K' tu lah...haha..bila difikir, mmg klakar plak..tp nak buat macammana kan hidup aku dh trtulis macam tu..prince K tu penyebab je..siapa prince K? jeng22..sorrylah, aku geli plak nak sebut sepatah kata tu...aiseh, nak sebut pun geli...ni dah trbayang2 dlm kepala ni...aghhhhh...kalau jumpa, mau aku terjerit2 + trlompat2...haha...cuba bygkan??? kelakarkan..tu rahsia aku & family aku la...diorang je yang pernah nmpak adegan tu...semua dh faham sgt..tulah, kalau diorang terjumpa makhluk2, cepat je berita tu sampai kat gegendang telinga aku..dan sepantas itu juga, makhluk tu dibuang ke luar...biasalah, duk kawasan FELDA yang agak ulu tu...pandai je prince K tu melompat masuk ke rumah...Emmm, confius ke dengan cerita ni...xpe2, ni baru mukaddimah..kenapa aku takut sgat dengan prince K ni? xtaulah...perasaan tu datang tiba2 je..cuma yang aku ingat dulu lah, prince K ni pernah menyusup masuk dlm kasut sekolah aku masa sekolah rendah...masa tu.......gegak gempita rumah dengan suara jeritan seorg budak sekolah rendah yg xtau rasa malu di pagi hening...hehe...yelah, tetiba je rasa lembik2 bila time pakai kasut tu...Eiiiiiii..geli cik...
Dan2 juga aku suh mak basuh...pg2 mmg aku xpakai kasut tu, nasib baik ada kasut spare..kalau tak, mau aku pakai selipar je...sejak2 sebelum pakai kasut, aku pegang dulu hujung kasut tu...haha..punyalah fobia. Dan sejak itu, memang Prince K tu menjadi musuh ketat aku hinggalah skang...xleh jumpa langsung, nak sebut nama pun xleh...tgk gambar pun sama..pernah je tercampak buku yang aku pegang gara2 aku trpandang Prince K duk posing...dasyatkan?

Apa kaitannya dengan hidup aku? jeng22...sebab makhluk tu jugalah, aku mengambil satu keputusan yang tramat penting dlm hidup aku...mengubah seluruh haluan hidup aku...rentetan tu bermula masa di Form 3 lagi. Masa tu kat hostel, yang duk sebelah katil aku, kakak penyelia Dorm, KP Form 5, namanya K. Intan, dia student Sains. Dia jenis yang kaki study gak..yelah struggle untuk SPM, aku plak PMR. and kitaorang jenis suka study atas katil..time2 boring2 aku kacau dia study, pi belek buku2 SPM dia yg subjek Sains tu...u Fizik...aku dah mula pening kepala, tgk rumus punyalah byk..mau berselirat urat saraf otak aku..tapi tu ok lagi, Kimia...so far ok je, walaupun penuh dengan unsur2 kimia yang tah apa2 tah...itu pun ok lagi, tetiba aku buka buku biologi, aku minat gak, bab2 teori tu..cam best je..tapi, sedang aku duk ralit belek buku biologi dia tu, tetiba terkeluarlah cerita bab Prince K tu...alamak!!! potong Stim betul..Dia cakap, tu eksperimen wajib yang budak Form 5 kena buat, Operation Prince K....ARghhh..mau giler aku dibuatnya, sebabnya nak tgk kapilari darah...dah xde makhluk lain ke nak bedah...& sejak hari tu, aku jadi alergik dengan Sains ni..semuanya...Ari tu jugak akupasang tekad u xnak masuk
kelas sains...sebenarnya aku nak pindah sekolah, tapi abah pula xkasi...nak wat camne, aku ni
jenis xreti nak bantah cakap abah n mak...ikut je...& then, dasyatnya masa exm trial PMR aku pun, Sains boleh dapat C ke D tah, aku pun xbape ingat dah...masa PMR pun, aku xdelah risau subjek lain, English ke Arabic ke...yang aku paling takut Subjek Sains...memang Sains tu xselari dengan jiwa aku lah..Tapi, alhamdulillah, PMR aku, amazingnya aku boleh skor A. tu memang aku xsangka sangat2...Dan tu lah pasal, masa first day aku masuk sekolah masa Form 4, aku mengvolunteerkan diri untuk pindah kelas lain...aku pilih kelas 4 ibnu Hazim sebab kelas tu ada Addmate..xde kena mengena pun dengan akaun..Masa tu ramai yang trkejut dengan choice yang aku pilih...kawan2 sume buat assumption sendiri aku pindah sebab aku suka subjek sastera...ada kena mengena ke? Ntahlah..lantaklah orang nak cakap apa...memang aku ni jenis pendirian teguh sikit, dah aku kata tak nak, memang tak nak lah...masa Cikgu Sains masa Form 3 tanya kenapa pindah kelas akaun, aku dengan yakin menjawab...tak minat sains...huhu..itulah kisahnya...Amazingkan????/..Just because of the Prince K...ironinya...Emm, nape ada words Prince kat depan tu?? saja je bagi mandat tinggi kat makhluk tu..sinis je.ingatkan cerita fairy tale ttg makhluk K tu? Ala yang makhluk K kena kiss dengan princess tu...rupanya K tu Prince..hehe..

No comments:

Blog Walking

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...