Friday, February 20, 2009

Alahai Elizabeth...

Dlm beberapa hari ni, gempar pulak isu adun sorang ni..entahlah, mula2 tu aku confius gak bila xhabis2 org bangkitkan isu morality..immoral or not? Tapi, tadi, bila aku dgr je statment dr Tuan Guru Nik Abd Aziz...aku terkedu, xtau kenapa...simple je jawapannya, tapi, padat, tepat n aku setuju sgt2..lebih kurang mcm ni gak lah maksudnye,..aku pun bkn fhm sgt loghat Kelantan ni...
"sbnarnya, mmg itu hak dia..nak pakai apapun kat dlm rumah...xpakai apa2 pun xpe..kt dlm Islam pun xsalah, bukan dosa pun...tp, malulah pada malaikat..so, dia xsalah, yang salahnya orang yg ceroboh umah dia tu..." hehe..simple kan..before this, hati aku berdolak dalih gak bila ramai yg timbulkan soal morality..tapi, bila dgr je statement tu dr Tuan Guru..aku jadi tersentap, dan terus yakin..yg Elizabeth sekadar mangsa...Tu lah, the power of Ulama'...brtambah kagum aku dgn Tuan Guru ni..

No comments:

Blog Walking

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...