Tuesday, February 10, 2009

LeLAki oh Lelaki

Apa yg bakal ditulis ni, secara umumnya mmg dipersetujui olh kebanyakan perempuan kan? hehe..pada semua para lelaki, attention plzzz, nilah realiti yg brlaku, walau seribu kali didalih sekalipun...jeng..jeng..jeng...

Petunjuk = kita tu gadis2 (saya mewakili gadis2 yg satu kepala dgn saya)
Dia tu merujuk kepada lelaki2 yg trmakan cili krn kisah ini...hehe

Lelaki ni, kalau dilayan dengan baik, dikata kita jatuh cinta padanya, syok sendiri. Tapi, kalau dilayan ala kadar pulak, di kata kita sombong. Kalau kita bergaya, dikata nak menggodanya, tapi bila berpakaian ala kadar, diejeknya kampung. Betul tak kawan2? Tak faham sungguh dengan perangai diorang ni. Kalau berselisih faham dengannya, dikata kita degil, tapi kalau kita berdiam diri, dikata kita bodoh pula. Kalau kita lebih cerdik dr dia pun susah, malu lah konon. Tapi, kalau diorang yang lebih cerdik, dengan riaknya dia berkata: "Tengok, aku lebih hebat dr kau..."

Diorng ni, bila kita tidak mencintainya, dipujuk rayunya kita. Tapi, bila kita dah betul2 cintakannya, ditinggalkan pula kita., Kalau tidak diturutkan kehendak nafsunya, kita dituduhnya tidak cintakannya sepenuh hati. tapi, bila diserahkan pula, dikatanya kita gadis murahan..nauzubillah, minta dijauhkan para gadis sekalian.

hehe...ni baru separuh bingkisan untuk mereka yg bergelar lelaki, kita sambung lain kali pula ya..sebenarnya, bingkisan ni saya baca dlm Mastika, keluaran Februari 2006. Sekadar berkongsi dengan shbt2 sekalian...betul tak? haha...ingatlah kaum adam sekalian, hawa diciptakan Allah dari tulang rusukmu yang bengkok, kalau kepincangan wanita itu kerana asal kejadiannya dari tulang rusukmu yang bengkok, maka kamulah yang wajib untuk membetulkannya....lagi2, kalau ia memang dari tulang rusukmu sendiri, means, your wife lah, bukankah, Allah telah menciptakan makhluknya berpasang-pasangan. Maka, pasangan kamulah yang telah dianugerahkan Allah tulang rusukmu kepadanya, macam Adam & Hawa.....Ok?

No comments:

Blog Walking

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...