Thursday, February 19, 2009

CeRoboh...

My big boss aku pi outstation kat nun ke Indonesia sana...so, my lady boss buat operasi ceroboh bilik big boss...hehe..berani xberani ye dia..haha..memanglah berani dah klu big boss ktorg tu husband dia..then, dia minta ktorg join skali..dh boss suruh, berani ke kata x..huhu..dah lah aku ni alergik skit habuk2 ni..mmg wat konsert batuk & bersin la kat ofice td..bersatu dgn office mate aku yg len..punyelah messy bilik big boss aku tu...yelah dh namanye big boss, mcm2 benda yg ktorg jupe..de satu benda yg agk menarik prhatian aku..da sekotak kecil coins...various country..nilah big boss aku, mmg busylah sgt2..sbln2 xsah klu xpi oversea..mcm mana aku tau...yelah, dah aku yg posting dia punye claims..taulah dia pi mana..hehe..tp, dlm messy blknya tu..dia tau dia ltk mana sume document2 dia..tp tulah, mcm lady boss aku ckp, klu apa2 yg masuk kat bilik big boss tu..susah nak kuar balik..so get ready n prepare..hehe..mmg pun, masa tgh2 kemas tulah jupe balik satu cek u customer...statemnt report yang aku bg dulu pun, nasib baik jupe balik...invoice, resit n slip bank sume bercampur aduk...yg dr 2005 pun ada lagi...huhu kesian betullah kat big boss aku tu..tp nasib baik jugalah masa dia bg aku claims2 xdicampaknya sume resit n invoice yg berlambak tu...disusun2nye dulu ikut bulan n event..mmg senang jelah nk posting,..klulah, dia men bagi je kat aku..mau lagi giler aku dibuatnya...ada jugaklah be4 this, dah month end, tapi ade 1incoming fund yg aku xboleh detect sapa yg bank in..nasib baik cheque, bolehlah jugak wat request image..seribu lebih jugaklah amount dia..then, dah siap aku buat surat2, nak pi minta signature my big boss..masa dia siap baca surat2, dia gelak..aku pe lagi, heran la cikk..siap dia tanya lagi>>u know who bank in this cheque??? aku geleng jelah..yelah, klu aku tau, xde ye nak wat request cheque image kan...>>sayalah...bila big boss ku dh confess cm2, aku pe lagi..sengih je lah..punyelah, aku bertungkus lumus pi investigate amount tu..rupenya, big boss aku yg pi bank in..cheque tu dr sorang customer singapore..huhu..bila aku ckp je kat lady boss..dia gelak je.,asallah, big boss tu xbitau awal2..susah2 je..dia pun dh lupe sbnarnya..fuhh, akhirnya, dpt gaklah aku reconcile bank statement..

then, ptg td dlm kul 5ptg..big boss aku masuk ofice..terus2 dr KLIA..xpenat ke dia ni? masuk je bilik dia..dia pelik..asal kemas semacam...b4 this, lady boss dh pesan jgn bagi tau pe2 kat big boss..kitaorg pun, masing2 buat do no je lah...tapi, mcmlah dia xtau kan>sapelah yg berani kacau bilik dia tu selain dr...lady boss. tp bila dia tya lady boss, lady boss pun buat do no je...dia apalagi, geleng kepala...tgk kiri kanan..xtaulah tu, klu tetiba dia cri document pe2 yg penting tp xjupe...jgn ade perang dunia kat ofice aku sudah...bukan xpernah pun..diorg ni bertegang leher..huhu..

p/s: alamak aku lupe nak pulang balik coins big boss aku...parahlah, klu dia perasan...hehe..xpe, esok senyap2 aku letak je kat atas meja dia..

No comments:

Blog Walking

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...